Ridderkerk | Onbepaalde tijd | 36 u p/w

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Als adviseur projectbeheersing beheer je onze diverse projecten vanuit financieel oogpunt. Deze projecten bevinden zich allemaal in verschillende fases. De ene dag neem je hierdoor deel aan een project startup met het gehele projectteam, de volgende dag controleer je de raming van een project dat aanbesteed gaat worden en je eindigt de week met een projectevaluatie van een project dat net opgeleverd is.
  Je gaat werken aan al onze projecten rondom watersystemen. Samen met de andere adviseurs die gespecialiseerd zijn in techniek, omgeving of contractmanagement bespreek en rapporteer je periodiek de planning en de voortgang van de projecten. Jullie brengen eventuele knelpunten in kaart en adviseren het IPM (Integraal Project Management) team. Deze adviesrol is overigens net zo belangrijk als je beheerstaken. Dit geeft je zowel de vrijheid als de verantwoordelijkheid om op basis van jouw kennis en expertise proactief bij te dragen aan het succes van de projecten.

Vanuit jouw financiële rol monitor en prognosticeer je de uitgaven, houd je de resourceplanning bij, overleg je over risico’s, stel je maandelijkse voortgangsrapportages op en beheert de baselines van de projecten. Dit doe je waar nodig in lijn met regelgeving vanuit Rijkswaterstaat. Voorzie je ergens een uitdaging in een project? Je duikt in de materie en adviseert het team hoe jullie hier tijdig en effectief op kunnen anticiperen. Zowel uitvoerend en inhoudelijk heb je daardoor een afwisselende en veelzijdige functie waarin je samenwerkt en afstemt verschillende afdelingen, niveaus, experts en partners.

Het team
Je gaat werken in het team projectbeheersing en support (25 FTE). Onder leiding van de manager projectbeheersing, ondersteunen wij alle grote projecten binnen de organisatie. Alle adviseurs hebben hiervoor een eigen expertisegebied. Per project en per fase wordt bekeken welke behoefte er is en wie hierin kan ondersteunen. Op die manier willen we gericht en efficiënt zorgdragen voor een goede integrale projectbeheersing. De afdeling Projecten en Uitvoering is een dynamische afdeling die volop in ontwikkeling is, denk aan verbetering projectmanagement en het invoeren van de principes van assetmanagement.

Dit ben jij 

Je bent een enthousiaste en flexibele collega met de nodige kennis van financiële projectbeheersing. Hierdoor ben je in staat om goed samen te werken met andere collega’s op verschillende projecten en zet je goede resultaten neer. Je neemt vanuit een onafhankelijke positie daarvoor graag zelf het initiatief, stelt de juiste vragen en geeft overtuigende en concrete adviezen. Vanzelfsprekend ga je nauwkeurig en analytisch te werk. En verder:

  • Heb je minimaal een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau met een financiële achtergrond;
  • Heb je minimaal 3 jaar financiële projectervaring;
  • Ben je bekend met Integraal Projectmanagement (IPM) en de principes van Prince2.

Dit bieden wij jou!

Jij komt te werken in een vooruitstrevende werkomgeving die volop in ontwikkeling is, een ontwikkeling waar jezelf een belangrijke bijdrage aan kan leveren. Een prettige werksfeer en een goede werk-privé balans vinden we belangrijk. Daarnaast bieden we jou:

  • een bruto maandsalaris tussen € 3.256,- en € 4.500,- op basis van een fulltime dienstverband. Het exacte salaris stemmen we af op de kennis en werkervaring die jij meebrengt;
  • om te beginnen een jaarcontract voor 36 uur per week en bij goed functioneren een vast contract;
  • een persoonlijk basis budget (PBB) van €5.000,-, zodat jij jezelf verder ontwikkelt;
  • een ruim individueel keuze budget (IKB). Dit mag je inzetten voor verschillende doelen zoals verlof, extra salaris of opleidingen;
  • en ook bieden we een reiskostenvergoeding en een flexibele pensioenregeling.

Bekijk wat WSHD doet:

WSHD - duinen

Waar kom je te werken?

Werken bij waterschap Hollandse Delta betekent dat je samen met je collega’s onze maatschappelijke opgave realiseert. En wat is de opgave dan? Waterschap Hollandse Delta zorgt voor veilige dijken en voldoende (schoon) water. Met 800 kilometer dijken en duinen beschermen wij bijna een miljoen inwoners en bedrijven van Rotterdam (Zuid) tot Dordrecht en de Zuid-Hollandse eilanden tegen hoog water. Ook in tijden van droogte zorgen wij voor voldoende water om te leven, werken en recreëren. Wij onderhouden 1.600 kilometer wegen en fietspaden. Met 20 zuiveringsinstallaties maken wij al het rioolwater schoon. Zo stroomt het water fris en schoon weer in sloten en rivieren.

Enthousiast? Reageer!

Ben jij dé Adviseur Projectbeheersing die WSHD verder gaat helpen? Solliciteer dan direct! Je hoort zo snel mogelijk van ons. Wij hanteren geen sluitingsdatum voor deze vacature. Op het moment dat er zich geschikte kandidaten hebben aangemeld sluiten wij de publicaties.

Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Ingrid Koppelaar, Teamleider Projectmanagement Ondersteuning. Zij is bereikbaar via 06-14 66 32 06 of i.koppelaar@wshd.nl. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Stel ze aan Atte Gerssen, Recruiter, via 06-42305115 of a.gerssen@wshd.nl.

Wij hebben de nadrukkelijke wens om deze vacature zonder tussenkomst van een werving- en selectie-, detachering- of uitzendbureau in te vullen. Ongevraagd toegestuurde kandidaten worden dan ook niet in behandeling genomen en worden als niet verzonden beschouwd.

 

Solliciteer op deze vacature